събота, 18 декември 2010 г.

Призраците на Гоя

Снощи гледахме филма. Като свърши си казах: “Защо някак ми напомня на “Амадеус?”, защото с присъщата си разсеяност, въобще не бях обърнала внимание, че и той е на Милош Форман. Започнах да издирвам информация в мрежата и разбрах, че всъщност първа е Книгата. След всичко изписано, което прочетох като мнения за филма – добро и лошо, ето това ми хареса най-много, защото описва най-точно и моето впечатление от филма:

“Това не е творба за Гоя. Не е и за моралните образци. По-скоро за човешката многоликост, където доброто продължава да се съпротивлява, без никакъв шанс за успех.”
Автор: Владо Трифонов, Публик Републик

Аз (поправям се :) само ще кажа, че филма казва нещо точно по Гоя, а именно, че спящият разум ражда чудовища, че от трейлъра не може да се добие истинска представа за същността му и ще приложа цитат от него, от един от най-силните му епизоди:

"Аз, Лоренцо Касамарес...
С подписа си удостоверявам,
че противно на човешкия си облик,
всъщност съм, незаконнороден син
на шимпанзе и орангутан.
Замислих пъклен план да се
присъединя към християнската църква,
за да опозоря Светата инквизиция."

Няма коментари:

Публикуване на коментар